Városlista
2025. március 14, péntek - Matild

Hírek

2019. Január 07. 08:44, hétfő | Sport
Forrás: Hajósi Miklós

Csomós Mixi: Komoly feladat és fantasztikus élmény egy Skoda Fabia R5

Csomós Mixi: Komoly feladat és fantasztikus élmény egy Skoda Fabia R5

Az East Motorsport csapatát erősítette Mogyoródon Csomós Mixi és Nagy Attila, akik a Peugeot kupa után, a múlt heti Szilveszter Rallye-n egy újabb lépcsőfokot léptek fentebb a rallyesport ranglétráján.

A tavalyi Mikulás Rallye után újra összkerék meghajtású autóba ültek, nem is akármilyenbe, egy R5-ös Skoda Fabia-ba. A tapasztalatokról, az élményekről és a Szilveszter Rallye-ról Csomós Mixi számolt be nekünk.

Nem minden bokorban teremnek Skoda Fabia R5-ök. Honnan szereztétek ezt a csúcskategóriás versenyautót?

- A lehetőség, és maga az ötlet, hogy egy ilyen kocsival álljunk rajthoz a Szilveszter Rallye-n, Takács Attilától a Takács Motorsport tulajdonosától származott. Ő keresett meg pár nappal a Szilveszter Rallye előtt, hogy lenne e kedvünk kipróbálni az autót? Nyilván azonnal rávágtam, hogy igen már csak az anyagi lehetőségeinket kellett felmérnünk, hogy tisztába legyünk vele, hogy a Jézuska tényleg átnyújthatja e nekünk egy kis időre az R5-ös versenyautó „slusszkulcsát”. Az East Motorsport Kft partnereinek köszönhetően minden összeállt, így készülődhettünk a hirtelen jött nagy kalandra. Már a rajt előtt sem bántuk, utólag pedig kifejezetten boldogok vagyunk, hogy testközelből is megtapasztalhattuk, hogy mit tud egy R5-ös kocsi. Hatalmas élmény volt. A Fabia egy szuper autó, csak azt sajnáltuk, hogy mire úgy istenesen belelendültünk volna, addigra már vége is lett a versenynek.



Van bőven különbség a 208-as R2-es Peugeot és az R5-ös Skoda között. Milyen volt az ismerkedés és hogyan alakult a versenyetek?

- Meglepett a Fabia, mert arra számítottam, hogy könnyebb lesz kezelni, ehelyett azt kell mondjam, hogy nagyon komoly feladat versenyezni egy ilyen autóval, nagyon gyorsan történnek benne a dolgok. Az ismerkedésre nem sok lehetőségünk volt, mert csak a teszten tudtunk vele menni a rajt előtt, ott pedig mindössze három kanyar volt a kb. másfél kilométeres tesztpályán. A körülmények egyáltalán nem voltak ideálisak, de erre mondjuk december végén számítottunk is. A versenyen esett az eső, nyálkás volt az út, itt-ott ráfagyott a csapadék az aszfaltra, ez nagyon megnehezítette a dolgunkat és a tanulást. Az első nap két gyorsasági szakasza még mindenképpen kellett ahhoz, hogy fel tudjuk venni a ritmust, és belerázódjunk a versenyzésbe. Ezek nélkül szombaton reggel aligha tudtuk volna maximális elánnal belevetni magunkat a kemény csatákba. Az adott körülményeket figyelembe véve szerintem hamar megbarátkoztunk az autóval és elégedettek vagyunk a pályán nyújtott teljesítményünkkel.

Annyira elkaptátok a fonalat, hogy szombaton már előznötök is kellett (volna). Volt, amikor elég mérgesen nyilatkoztál a szakasz végén.

- Egy ilyen eset volt, és abban a helyzetben sem az előttünk haladó versenyzőre, hanem a rajtoltatási szisztémára fújtam, de arra nagyon. A körgyorsaságin egy teljes kört autóztunk egy versenyzőtársunk mögött, elég sok másodpercet vesztettünk ezen az üldözéses jeleneten. A második gyorsaságin egyszer meg is forogtunk, lefulladt a motor, így azt mondom, hogy nem csak a „kergetőzésen” múlt a jobb pozíciónk, én is hibáztam. Ha ezek az apróságok nincsenek, akkor valószínűleg elhozhattunk volna egy bronzérmet a 2018-as év legutolsó futamáról, viszont így „csak” az ötödikek lettünk a csaknem 200 indulóból, kategóriában és összetettben is egyaránt, ami miatt egy kicsit sem vagyunk csalódottak.



2019-ben R5-ben, R2-ben, vagy milyen más versenyautóban láthatunk?

- Egyelőre még semmit sem tudok mondani erre a kérdésre, jelenleg semmilyen versenyautóm nincs. Sajnos lehetőség sem nagyon mutatkozik egyelőre, de nem adjuk fel, keressük a megoldást, mert idén is szeretnénk versenyezni. A realitás talaján maradva és a saját erőnket figyelembe véve egy R2-es versenyautó lehet az idei évre is az elképzelésünk. Már csak annyi a dolgunk, hogy rátaláljunk.

Köszönjük az East Motorsport Kft partnereinek: Balázs- Diák Kft., ZRP Építőipari Kft., Vári-Vill Kft., Zempléni Építő és Gépészeti Kft., Alu Casting Support Kft.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Címkék: autósport, rally

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 14. 07:15, péntek | Sport

Európa-liga - Nyolc között a Manchester United és a Tottenham is

A Manchester United és a Tottenham Hotspur is hazai sikert aratva jutott tovább a labdarúgó Európa-liga nyolcaddöntős párharcainak csütörtöki visszavágóin.

2025. Március 13. 07:56, csütörtök | Sport

Premier League - A liga honlapja szerint Kerkez Európa egyik legjobb szélső védője lehet

Kerkez Milos, a Bournemouth magyar válogatott labdarúgója \"útban van afelé, hogy Európa egyik legjobb szélső védője legyen\" - írta elemzésében a Premier League honlapja.

2025. Március 13. 07:42, csütörtök | Sport

Bajnokok Ligája - Negyeddöntőben a címvédő Real Madrid

A címvédő Real Madrid ugyan 1-0-ra kikapott az Atlético Madrid otthonában, a tizenegyespárbajban mégis kiharcolta a továbbjutást a labdarúgó Bajnokok Ligája nyolcaddöntőjéből.

2025. Március 11. 14:23, kedd | Sport

Kermor Motorsport: Bonus Cup és CEE1 gokartos Versenyhétvége Jesoloban.

Íme a versenyzői beszámolók…