Hírek
2025. Február 22. 12:12, szombat | PR
Egyre idősebbek a magyarországi autók, a múlt évben az átlagéletkor már elérte a 16 évet.

Ezzel összhangban van a K&H biztos jövő felmérés eredménye is, amely szerint az autóval rendelkező középkorúak esetében a 15 évnél idősebb autók aránya 56 százalékra nőtt a korábbi 44 százalékról.
A magasabb jövedelemmel rendelkezőknél a 10 évnél fiatalabb autók aránya meghaladja a 30 százalékot, ám az alacsonyabb fizetéssel rendelkezőknél mindössze 16 százalékos ez az érték.
Egyre öregebb a magyar autópark: a múlt év felénél a hivatalos adatok szerint a több mint 4,2 millió személyautó átlagosan 16 éves volt, ez pedig rekordot jelent az elmúlt huszonöt éves időszakot nézve. A kétezres évek közepe óta fokozatosan nőtt az autók átlag életkora Magyarországon: 2005-ben még 10,5 évnél tartott a teljes flotta, 2010-ben 11 év felett járt, a 2015-ös évet már majdnem 14 évesen zárták a magyar autók, 2020-ban pedig a 15 évhez közelítettek.
évek, autók, százalékok
Ezekkel az adatokkal összhangban van a K&H biztos jövő felmérés legfrissebb eredménye is, amely szerint szintén egyre idősebb autókkal járnak a középkorúak. A kutatásból kiderül, hogy a 30-59 éves korosztályban a saját autóval rendelkezők esetében a gépkocsik átlagéletkora 14 év volt 2024 utolsó negyedévében, szemben az egy évvel korábbi 13 évvel, illetve a 2021-ben mért 12 évvel.
Az átlagéletkor-növekedés hátterében a kutatás szerint az áll, hogy jelentősen nőtt a 15 évnél idősebb autók aránya, mégpedig 44 százalékról 56 százalékra. A 15 évnél korosabb autók aránya a falvakban meghaladta a 60 százalékot, ezzel szemben a fővárosban viszont csak 39 százalékot tett ki. A jövedelem szintén jelentősen befolyásolja ezt a kérdést: a magasabb jövedelműek esetében 31 százalékos a 10 évnél fiatalok autók részesedése, miközben a közepes és alacsony fizetéssel rendelkezőknél 16-16 százalékos az arányuk. Ezzel szemben a 15 évesnél idősebb autók aránya a magas jövedelműek körében is majdnem a fele, azaz 47 százalék, a közepes és alacsony jövedelműek körében pedig a kétharmadot is eléri, 66 és 68 százalék.
miért van olyan kevés casco?
„Az autópark elöregedése is szerepet játszik abban, hogy viszonylag alacsony a saját hibából eredő károkra fedezetet biztosító cascóval rendelkező autók aránya, a 15 évnél idősebb autókra ugyanis nem lehet cascót kötni.” - mondta Székely Pálma, a K&H értékesítés és életbiztosítási üzletágának vezetője.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 19. 12:14, szerda | PR
A fiatalok harmada mielőbb távozna a szülői házból
Tízből négy fiatal még a szüleivel együtt él, és a többségük halogatja az önálló lakóingatlanba történő költözést – erre jutott a K&H ifjúsági index, amely a 19-29 évesek költözési szándékait is vizsgálta.
2025. Február 14. 10:01, péntek | PR
Több mint 100 ezer diák a pénzügyi versenyben
Új rekord a K&H vigyázz, kész, pénz! diákoknak meghirdetett pénzügyi edukációs versenysorozatában: idén összesen 3438 csapat jelentkezett, ami 10 százalékkal több, mint az előző évben.
2025. Február 13. 16:32, csütörtök | PR
15. Fonyódi Kolbászfesztivál: Híd épül Badacsony és Fonyód között!
Na nem szó szerint, hanem inkább képletesen, mert ahogy Hartai Béla, Badacsonytomaj polgármestere is megfogalmazta: „Elkezdjük közösen építeni a kulturális és turisztikai hidat Badacsony és Fonyód között!”
2025. Február 04. 09:09, kedd | PR
A MINŐSÉG ÉS MEGBÍZHATÓSÁG A JÁNOSIK KFT. GARANCIÁJA
Tavalyi esztendő gyorsmérlege szerint a Jánosik és Társai Kft. éves bevétele meghaladta a 20 milliárd forintot – tájékoztatott Jánosik Lajos, a cég tulajdonosa.