Hírek
2014. Október 09. 14:31, csütörtök |
Helyi
Forrás: infomako.hu/wild.hu
Ötödik lett a Motorépítő VB-n a makói Orkonyi Károly
A makói Orkonyi Károly old school kategória 5. helyezést ért el a kölni Custom Bike Building AMD világbajnokságon.
Gratulálunk!
Orkonyi Karcsi Marusius-a az idei EMAT legjobb kézi munka díját hozta el, Sapi BMW-je pedig Budapesten a legjobb caferacer lett.
Orkonyi Karcsi nyerte a kiutazáshoz a százezer Ft-os támogatást a Magyar Bajnokság szervezőitől.
Előzetesen hét magyar építő egy szavazás után az ő motorját tartotta a legesélyesebbnek és legméltóbbnak az EMAT kategóriagyőztesei közül.- írja a www.wild.hu
VIDEÓ!1.rész
VIDEÓ! 2.rész
Orkonyi Károly egy korábbi nyilatkozata a velodrom-millenaris.eu-nak:
Marusius a Maros latin neve egy 1804-es térképről, D mint Danuvia a 100 köbcentire utal.
Mindig tetszettek a 900-as évek elejei motorok, a bőrszíjas hajtás, nyitott vezérlés, rudazatos gáz és dekompresszor, a kaucsukból készült gumik. Ezért elhatároztam, legyártok egy ilyen stílusú motort.
Itt beindult az agyhalál ! Az első lépés a blokk alkatrészeinek gyűjtésével kezdődött. 1500-ért vettem egy átalakított Danuvia blokkot, amiről le volt vágva a váltó és meg volt hosszabbítva a kihajtás, ugyanis fűnyírónak használták.
A vezérműtengely, a szelepek, és a szeleprugók egy Briggs motorból lettek átültetve. A vezérmű fogaskerekei egy Simson váltóból valók. A Bing 18-as karburátort a netről rendeltem. A dugattyú kínai robogóból, a perselyek Babettából, a hajtókar Simsoné hosszabbítva, a hengerfej 12 darabból összehegesztve, egyedi himbákkal, Audi szelepvezetőkkel csapágyazva. Mtz 45-ös traktor indítómotorjának gyújtása + Zsuk előgyújtás szabályozóval.
A vezérlés oldali deklit leöntettem aluból, a felfogatás Simson szilenteken nyugszik. Hozzá lett még adva néhány munkaóra, egy kis flexelés és már kész is volt a blokk.
A váz valamilyen régi bicikli villából, 30-as csőből és egyedi muffokból állt össze. A felni nagyanyám Toldi biciklijéből való,jött, a hátsó agy Torpedó bringáé volt, ami ki lett szélesítve. Kormány, tank kezelőszervek, olajozás full kézimunka. A sztender elektromos bicikliből való, az ülés meg a MÉH telepről. Cruiser gumik csiszolva natúr kaucsukkal kezelve, a szíj 3rétegű. Fényezése koptatott, antikolt makettfesték, extraként említeném a tempomatot.
Építési idő 4 év. A moci napi használatba van, fogyasztást 3-szor mértem 1.23 1.27 1.34 /100 km. A leghosszabb egy nap alatt megtett távolság 97km volt. A 14 különböző járműből összeállt technika teljesen üzembiztos, csupán egyszer volt gyújtás problémám, de az is csak beázás miatt!
E redmény =M unka × c sakazértis a négyzeten.
Még egy egyenlet: energia+munkaóra+kacat= EMAT 2014. Best hand work
Orkonyi Károly Makó
Orkonyi Károly "csodamotorja" a Tavaszi Makói Motoros felvonuláson
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 23. 08:25, szombat | Életmód
MME: a Magyarországon áttelelő fehér gólyák nem szorulnak emberi segítségre
A Magyarországon áttelelő fehér gólyák nem szorulnak emberi segítségre, etetésre, meleg helyen történő átteleltetésük felesleges - közölte a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) pénteken az MTI-vel.